Doskonałym narzędziem, które pozwala zawierać umowy oraz załatwić wiele formalności online, jest kwalifikowany podpis elektroniczny. Nie dysponujesz jeszcze takim narzędziem i chciałbyś je uzyskać? Sprawdź, jak wygląda procedura zakupu elektronicznego podpisu kwalifikowanego.
Spis treści:
Uzyskanie podpisu kwalifikowanego — instrukcja krok po kroku
Centrum Certyfikacji EuroCert to miejsce, w którym w prosty sposób możesz uzyskać podpis kwalifikowany. Cała procedura nie należy do skomplikowanych. Standardowy proces przebiega w kilku krokach. Przedstawiamy go poniżej.
Krok 1. Wejdź na stronę sklepu EuroCert aby zakupić podpis przez internet lub skontaktuj się z nami, jesteśmy stacjonarnym partnerem.
Krok 2. Umówienie się na potwierdzenie tożsamości
Aby aktywować podpis, możesz umówić się bezpośrednio w centrali EuroCert w Warszawie albo w jednym z punktów partnerskich, które zlokalizowane są w całym kraju. W Poznaniu do Twojej dyspozycji jest Biuro Spółki.
Inną możliwością jest także poproszenie o wizytę mobilnego weryfikatora, który przyjedzie na wskazany adres we wcześniej ustalonym terminie.
Krok 3: Potwierdzenie tożsamości
Do weryfikacji tożsamości będziesz potrzebował dowodu osobistego, paszportu albo karty stałego pobytu. Proces weryfikacji polega m.in. na sprawdzeniu, czy dane podane w dokumencie są poprawne. Następnie zostanie podpisana umowa.
Po dokonaniu wszystkich czynności utworzony zostaje certyfikat kwalifikowany, który otrzymujesz na karcie kryptograficznej wraz z numerem PIN do usługi.
Cały proces potwierdzenia tożsamości zajmuje około 15 minut.
Podpis kwalifikowany - formalności dla osoby z zagranicy
Jeżeli podpis kwalifikowany chce uzyskać osoba, która przebywa poza granicami Polski. Oczywiście można przeprowadzić procedurę uzyskania podpisu bez konieczności przyjazdu do kraju. Konieczna będzie jednak weryfikacja zdalna, ta czynność wykonywana jest wyłącznie przez centralę EUROCERT.
Gdzie można kupić podpis kwalifikowany?
Podpis kwalifikowany można nabyć jedynie u dostawców usług zaufania. Są to podmioty, które uzyskały od Prezesa Rady Ministrów wpis do rejestru wspomnianych dostawców. Jednym z nich jest Centrum Certyfikacji EuroCert. Jego wiarygodność można potwierdzić na liście Narodowego Centrum Certyfikacji (NCCert), która prowadzona jest przez Narodowy Bank Polski (NBP).
Jaki jest koszt zakupu podpisu kwalifikowanego?
W zależności od wyboru okresu ważności, ceny kształtują się następująco:
- 1 rok – 289zł netto
- 2 lata – 349zł netto
- 3 lata – 449zł netto
Odnowienie elektronicznego podpisu kwalifikowanego — jak to zrobić?
Podpis kwalifikowany to komercyjna usługa zaufania, którą wydaje się na konkretny okres czasu, np. na 1 rok, 2 albo 3 lata. Po upływie tego czasu, który jasno określono w umowie z dostawcą usługi, wydany certyfikat wygasa. E-podpis można jednak odnowić. Wystarczy kupić kod w ramach odnowienia podpisu kwalifikowanego. Można to zrobić online w sklepie EuroCert lub udając się do partnera, w tym wypadku BiuroSpółki.pl W drugim z przypadków trzeba będzie przejść identyczną procedurę, jak w przypadku uzyskania nowego podpisu. Odnowienie będzie możliwe, jeśli będziesz dysponował ważnym certyfikatem kwalifikowanym.