Dziś wiele firm działa w internecie, a ich właściciele pracują z domu, kawiarni czy na plaży. Coraz częściej także rezygnujemy z najmu tradycyjnych biur. W sytuacji, gdy wszystkie zadania możemy wykonać za pomocą laptopa, smartfona i niewielkiej drukarki z funkcją skanera nie ma sensu płacić dziesiątki tysięcy złotych za meblowanie i utrzymywanie powierzchni biurowej. Dla osób, które zaczynają swoją przygodę z biznesem lub prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, doskonałym rozwiązaniem jest wynajem wirtualnego biura. Co to jest? Czy rozwiązanie to jest powszechnie dostępne?
Jak założyć wirtualne biuro?
W każdym większym polskim mieście możemy znaleźć firmy specjalizujące się w najmie wirtualnych biur. Bardzo często te przedsiębiorstwa oprócz wirtualnych adresów udostępniają także za stosowną opłatą całe sale konferencyjne. Mało tego – bardzo często możemy zakupić od takiej firmy gotową spółkę, z czystą historią gospodarczą, wszelkimi pozwoleniami i nadanymi uprawnieniami. Jak nawiązać współpracę z taką firmą? Wystarczy przejrzeć dostępne rozwiązania w ofercie i skontaktować się z przedstawicielem, a ten przygotuje dla nas umowę. Co ważne, nie wiążą nas żadne zobowiązania lojalnościowe, a więc możemy zrezygnować z usługi w każdej chwili z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Kiedy może nam się przydać wirtualne biuro?
Wirtualne biuro to nowoczesna alternatywa dla przedstawicieli wolny zawodów pracujących z domu, takich jak graficy czy copywriterzy, a także tych, którzy pracują w terenie np. agentów ubezpieczeń. Na takie rozwiązanie decydują się także osoby, które nie chcą rejestrować spółki we własnym mieszkaniu lub chcą utworzyć niewielki oddział w innym mieście, bez zakładania stacjonarnego biura. Biuro Spółki udostępnia adres na poznańskiej starówce, dzięki czemu dodatkowo możemy cieszyć się prestiżową lokalizacją w dokumentacji. To doskonałe rozwiązanie dla młodych przedsiębiorców zakładających swoją pierwszą działalność gospodarczą, a także dla start-upowców, którzy nie wiedzą jeszcze, czy ich usługa się dobrze przyjmie na rynku i nie chcą na start inwestować dużych pieniędzy.
Co najważniejsze – dysponując wirtualnym adresem, możemy pod nim zarejestrować nową spółkę. Korzystając z usługi wirtualnego biura, nie będziemy musieli także zatrudniać administratywisty do obsługi korespondencji, gdyż zadba o to obsługa biura. Listy, które będą przychodziły na naszą firmę, będą skanowane i umieszczane bezpośrednio w chmurze, dzięki czemu będziemy mieli do nich bieżący dostęp.
Największym plusem tego rozwiązania jest jednak jego aspekt ekonomiczny. Wykupienie abonamentu w wirtualnym biurze to dość niewielki koszt, który w najkorzystniejszym wariancie wynosi 60 złotych/ miesiąc. To bezpieczna i opłacalna alternatywa dla wynajmu przestrzeni biurowej, niegenerująca dodatkowych kosztów.